Radio Rekord onair
Radio Rekord 88,7 FM

Oszustwa Internetowe: Jak 30-latka Straciła Prawie 30 Tys. zł

Oszustwa internetowe stają się coraz bardziej zaawansowane i zróżnicowane. Niczego nieświadomi sprzedawcy, pod pozorem chęci zakupu, otrzymują link, służący rzekomo do odbioru pieniędzy. Po kliknięciu logują się do swoich kont bankowych, dając do nich dostęp przestępcom. W ten właśnie sposób 30-latka z powiatu płońskiego przez działania internetowych oszustów straciła prawie 30 tys. zł. Kobieta chciała sprzedać tylko klapki, a została tak zmanipulowana, że nawet wzięła w banku pożyczkę.

redakcja
2024-03-18 17:45
Wykonała polecenia oszusta i straciła pieniądze

Do płońskich policjantów zgłosiła się 30-letnia mieszkanka powiatu płońskiego, która została oszukana przy sprzedaży butów w Internecie. Kobieta za pośrednictwem popularnego portalu ogłoszeniowego wystawiła na sprzedaż klapki za kwotę 25 zł. Po jakimś czasie otrzymała wiadomość, że ktoś kupił te buty z wysyłką przez portal i czeka na potwierdzenie. Na dole wiadomości była umieszczona ikona „potwierdź". Po kliknięciu w ikonę 30-latka została przekierowana na stronę, gdzie wybrała swój bank, a następnie wypełniła formularz, wpisując w niego swoje dane osobowe oraz numer klienta i hasło do bankowości elektronicznej.

Później do kobiety kilkakrotnie dzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku, z informacją, że ktoś próbował logować się na jej konto i wypłacać pieniądze. Fałszywy bankowiec, celem kontroli technicznej konta, polecił 30-latce zatwierdzenie kilku transakcji przy użyciu kodów do płatności mobilnych. Zapewniał ją, że te transakcje natychmiast zostaną anulowane. Polecił jej również zmianę hasła do logowania na konto. Następnie kobieta, według zaleceń oszusta, udała się do banku aby wziąć pożyczkę i wpłacić pobrane pieniądze we wpłatomacie przy użyciu kodu do płatności mobilnych. Twierdził, że o wszystkim poinformowana została policja i funkcjonariusze są na miejscu. Kobieta, bojąc się o utratę swoich oszczędności, wykonała wszystkie polecenia oszusta. Gdy zadzwoniła na infolinię swojego banku, dowiedziała się, że straciła prawie 30 tys. zł.

 

Źródło: KPP Płońsk /fot :Pixabay