Radio Rekord onair
Radio Rekord 88,7 FM

Mazowsze z Grand Prix za najlepszą kreatywną kampanię promocyjną

Samorząd Mazowsza inspiratorem kreatywnych inicjatyw promocyjnych. Kampanię Mazowsze MA, przygotowany w jej ramach spot informacyjno-promocyjny oraz miesięcznik „Mazowsze.serce Polski” – tworzone przez Kancelarię Marszałka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie doceniła kapituła konkursu „Kryształy PR” pod przewodnictwem prof. Sławomira Smyczka.

redakcja
Dzisiaj 12:30
Mazowsze MA… kryształowy PR
Mazowsze kolejny raz nagrodzone. Tym razem za działania PR

Mazowsze otrzymało 3 trofea: Grand Prix w kategorii „najlepsza kreatywna kampania promocyjna” oraz wyróżnienia w kategoriach „najlepsza gazeta miejska/biuletyn” i „najlepszy film promocyjny” .

– Działania informacyjne w samorządzie to absolutny priorytet, bo samorząd to wspólnota mieszkańców, która zasługuje na to, aby mieć dostęp do wiarygodnych i rzetelnych informacji. A to coraz trudniejsze w czasach dezinformacji i baniek informacyjnych, w których wszyscy żyjemy. Dziękuję całemu zespołowi Kancelarii Marszałka, który wypracował te trzy nagrody. Jesteśmy dobrzy, bo wiemy, że to co robimy ma głęboki sens – mówi Marta Milewska, zastępca dyrektora ds. komunikacji zewnętrznej w Kancelarii Marszałka.

Kampania „Mazowsze MA”
Województwo mazowieckie otrzymało nagrodę główną w kategorii „najlepsza kreatywna kampania promocyjna”. Kampania „Mazowsze MA” dotyczy autorskich programów wsparcia. Jej celem jest poszerzenie wiedzy wśród mieszkańców regionu o sejmiku województwa, podejmowanych przez niego działaniach, promocja idei samorządności i pomocniczości.

Trzonem kampanii są mieszkańcy regionu: młodzież z potencjałem, seniorzy z energią, oddani medycy, aktywne kobiety. To ich „MA” Mazowsze, ale „MA” też środki na wspieranie ich działalności. Do udziału w akcji zaproszono Mazowszan w różnym wieku, o różnych profesjach i pasjach. Są wśród nich: pierwszoklasiści, strażaczka-maturzyści i 80-latek z gitarą basową, ratownicy medyczni, bibliotekarka i kolejarka, a także seniorzy z zespołu UliBabki, pasjonat historii czy młodzi bywalcy skateparków.

Mazowsze MA kryształowy film
Wyróżnienie w kategorii „najlepszy film promocyjny” otrzymał spot, będący podstawą kampanii Mazowsze MA. Przed kamerami stanęli m.in. strażacy z OSP Obryte, seniorzy z Klubu Seniora w Bogatem, orkiestra dęta ze Zbuczyna czy KGW Babeczki z Rybna, czyli „MEGAmieszkańcy”. W efekcie powstało osiem 30-sekundowych spotów. Linia melodyczna została utrzymana w stylistyce miejskiego rapu, a krótkie teksty mówią o tym, kto mieszka na Mazowszu (MEGAmieszkańcy), inwestycjach, które są tu realizowane (parki, przedszkola, wozy dla strażaków i dla służby zdrowia) oraz kto odpowiada za te przedsięwzięcia („szacun sejmik województwa”).

Kryształowe serce Polski
Wyróżnienie w kategorii „najlepsza gazeta miejska/biuletyn” otrzymało w tym roku pismo „Mazowsze. serce Polski”. To miesięcznik, wydawany w nakładzie 90 tys. egzemplarzy, dla mieszkańców Mazowsza przez Samorząd Województwa Mazowieckiego. Pismo dostępne jest m.in. w szpitalach, przychodniach, instytucjach kultury na terenie województwa oraz w formie elektronicznej na stronie www.mazovia.pl. Dociera także do organizacji pozarządowych, sołtysów, samorządów lokalnych, szkół czy przedszkoli.

Pismo prezentuje praktyczną i przydatną dla mieszkańców regionu wiedzę na temat źródeł finansowania różnego typu inicjatyw – w ramach funduszy UE i programów pomocowych samorządu. Mobilizuje do działania, informuje o dobrych praktykach, pokazuje przykłady zrealizowanych inwestycji, zachęca do poznawania dziejów małych ojczyzn i postaci, które zapisały się w historii regionu. Stałym elementem miesięcznika są materiały poświęcone historii i kulturze Mazowsza. Miesięcznik upowszechnia zwyczaje i tradycje regionalne. Redakcja zadbała o to, by ułatwić czytanie osobom starszym i z dysfunkcjami wzroku stosując nieco większą czcionkę. Wiele tematów jest inspirowanych pomysłami czytelników. To również oni są bohaterami części dużych, przekrojowych materiałów. Mieszkańcy Mazowsza, bohaterowie artykułów, występują również na okładkach, co nie tylko buduje więź z czytelnikami, ale i tworzy mazowiecki charakter.

Cenne i doceniane
Kreatywne działania urzędu marszałkowskiego w obszarze promocji i komunikacji doceniono nie po raz pierwszy. Pomysł oryginalnej, wychodzącej poza urzędnicze schematy kampanii przyniósł samorządowi województwa wyróżnienie w konkursie „Perły samorządu 2021” w kategorii samorządowy Lider Komunikacji i Promocji, natomiast miesięcznik Samorządu Województwa Mazowieckiego „Mazowsze serce Polski” w 2021 r. wygrał w konkursie „Medialna Perła Samorządu 2020”, organizowanym przez Dziennik Gazeta Prawna, w kategorii urzędów marszałkowskich. Podobnie w 2022 r. na odbywającej się w Wałbrzychu konferencji pod hasłem „PR w Samorządzie i Administracji Państwowej” kryształowe wyróżnienia przypadły spotowi promującemu Budżet Obywatelski Mazowsza oraz miesięcznikowi „Mazowsze.serce Polski”. Również strona internetowa Samorządu Województwa Mazowieckiego www.mazovia.pl została wyróżniona w konkursie „Samorządowy lider komunikacji i promocji 2022”.

mazovia.pl, fot. mazovia.pl