Konkurs ma charakter informacyjno – edukacyjny i służy do propagowania wartości, tj. życia wolnego od uzależnień i zachowań agresywnych wśród rówieśników. Istotne jest, aby:
- dzieci i młodzież biorąca udział w konkursie, poprzez twórczość artystyczną mogła wyrażać własne wartości oraz postawy wobec ważnych zjawisk społecznych,
- zapobiegały uzależnieniom od alkoholu i narkotyków oraz nowych substancji psychoaktywnych oraz przeciwdziałanie agresji rówieśniczej.
Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych (I kategoria) i uczniów szkół ponadpodstawowych (II kategoria) z terenu 28 powiatów. Obejmuje on swym zasięgiem powiat białobrzeski, ciechanowski, garwoliński, gostyniński, grójecki, kozienicki, lipski, łosicki, makowski, mławski, ostrołęcki, ostrowski, płocki, płoński, przasnyski, przysuski, pułtuski, radomski, siedlecki, sierpecki, sochaczewski, sokołowski, szydłowiecki, węgrowski, wyszkowski, zwoleński, żuromiński, żyrardowski.
- Praca konkursowa zarówno w I kategorii (Plakat), jak i w II kategorii (Logotyp) może być przygotowana wyłącznie przez jedną osobę (zwaną dalej jako Uczestnik).
- Dyrektor szkoły może zgłosić do Konkursu po trzy prace w każdej z kategorii. Zgłoszenia dokonywane są na Formularzu Zgłoszeniowym stanowiącym załącznik do Regulaminu.
- Wymaga się, aby dla każdego uczestnika sporządzono indywidualny formularz zgłoszeniowy.
- Nieprawidłowości w formularzu zgłoszeniowym będą skutkowały wezwaniem zgłaszającego do ich uzupełnienia, a w przypadku nieuzupełnienia wskazanych braków – zgłoszenie zostanie odrzucone.
- Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne i bezpłatne.
Przedmiotem Konkursu jest stworzenie Plakatu/Logotypu (zgodnie z § 5 Regulaminu).
Plakat to praca plastyczna przedstawiająca treści odnoszące się do założeń kampanii. Logotyp jest to znak graficzny (symbol, ikona, rysunek, napis) będący prostą, łatwo rozpoznawalną formą wizualną identyfikującą kampanią. Logotyp powinien w sposób czytelny i oryginalny nawiązywać do idei Konkursu i założeń Kampanii, a jego forma umożliwiać wykorzystanie w materiałach promocyjnych (ulotki, banery, plakaty, Internet).
Prace konkursowe może zgłosić dyrektor szkoły lub osoba wyznaczona przez dyrektora. Konkurs będzie trwał od 01.11.2025r. do 31.12.2025r. (o zachowaniu terminu decyduje data stempla pocztowego na przesyłce pocztowej lub kurierskiej), gdzie nadsyłanie prac trwa do 15.12.2025r., a między 15.12.2025r., a 31.12.2025r. jest rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest nadesłanie lub osobiste dostarczenie podpisanej na odwrocie pracy konkursowej oraz wypełnionej i podpisanej Karty zgłoszenia, na adres: ul. 11 Listopada 37/59, 26-600 Radom, Wydział Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji zs. w Radomiu.
Regulamin konkursu można znależć tu:
















Napisz komentarz
Komentarze