Biuro Prewencji Komendy Głównej Policji organizuje ogólnopolski konkurs "Policjant, który mi pomógł" w celu uhonorowania i promocji policjantów, którzy osobiście zaangażowali się w udzielanie pomocy osobom krzywdzonym. Głównym celem konkursu jest wyróżnienie funkcjonariuszy, którzy wykazują się profesjonalizmem, empatią oraz umiejętnościami w udzielaniu indywidualnej pomocy, zwłaszcza osobom dotkniętym przemocą w rodzinie.
Konkurs "Policjant, który mi pomógł" jest inicjatywą, dzięki której polska Policja poddaje swoje działania ocenie społecznej. Nominacja policjanta stanowi wyjątkowe wyróżnienie, świadczące o aprobaty dla inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa osób.
Zaangażowanie w udzielanie pomocy osobom potrzebującym pozytywnie wpływa na wizerunek Policji w społeczeństwie. Funkcjonariusze Policji, którzy przyczyniają się do budowania lokalnych systemów pomocy w tym obszarze, zasługują na wyjątkowe wyróżnienie.
Otrzymanie tytułu laureata ogólnopolskiego konkursu stanowi wyjątkowe uznanie społeczności lokalnej dla profesjonalizmu i determinacji policjantów w działaniach na rzecz osób poszkodowanych przez przestępstwa lub w wyniku nieszczęśliwych wypadków.
Zgodnie z regulaminem konkursu, zgłoszenia kandydatury policjanta mogą dokonać osoby indywidualne, instytucje oraz organizacje. Regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie internetowej. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 31 maja 2023 roku. Formularze zgłoszeniowe można przesyłać na adres e-mail: policjantktorymipomogl@policja.gov.pl.
Laureatów konkursu wybierze Komisja, w której skład wejdzie przedstawiciel Biura Prewencji Komendy Głównej Policji oraz laureaci trzech ostatnich edycji konkursu "Policjant, który mi pomógł". Podczas oceny zgłoszeń szczególną uwagę zwrócona zostanie na zaangażowanie kandydatów w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa obywateli, ich doświadczenie oraz zaangażowanie w udzielanie pomocy osobom będącym potencjalnymi ofiarami przemocy.