Wczoraj (14.01) do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosił się mężczyzna, który stał się ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. W trakcie rozmowy telefonicznej, mężczyzna usłyszał od osoby, która podawała się za konsultanta banku, że na jego koncie złożono próbę zaciągnięcia kredytu. Aby zabezpieczyć środki, oszust poprosił go o wygenerowanie kodów BLIK, które miały rzekomo zapobiec wykradzeniu oszczędności.
Zgłaszający postępował zgodnie z instrukcjami, przekazując dwa kody BLIK. W rzeczywistości, kody posłużyły oszustowi do wypłaty pieniędzy z bankomatu. Mężczyzna stracił ponad 5 tys. zł, a po odkryciu oszustwa zgłosił sprawę służbom.
Policja ostrzega przed tego rodzaju oszustwami, które stają się coraz bardziej powszechne. Należy pamiętać, że żadna instytucja finansowa nie poprosi nas o dane do logowania, numery kart płatniczych ani kody BLIK przez telefon. W każdej takiej sytuacji powinniśmy zachować szczególną ostrożność
Każdy telefon od osoby, która twierdzi, że jest pracownikiem banku, powinien budzić nasze wątpliwości. Zanim zdecydujemy się na jakiekolwiek działanie, warto rozłączyć się i samodzielnie skontaktować z bankiem, aby zweryfikować wiarygodność rozmówcy.
Policja apeluje o rozsądek i przypomina, że najważniejszym środkiem ostrożności jest nigdy nie podawanie poufnych danych osobowych ani nie przekazywanie kodów BLIK przez telefon. Nigdy nie działajmy też pod presją czasu.