Radio Rekord mazowieckie mobilne Radio Rekord mazowieckie
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQ3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQ3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Nowe pociągi dla Kolei Mazowieckich

Nowe pociągi dla Kolei Mazowieckich

To dobra wiadomość dla pasażerów Kolei Mazowieckich. Spółka podpisała umowy na zakup aż 65 nowoczesnych pojazdów kolejowych. Nowy tabor pojawi się na torach najprawdopodobniej już za dwa lata. - Samorząd województwa już od 20 lat kupuje pociągi i unowocześnia tabor Kolei Mazowieckich, dlatego cieszę się, że dalej możemy te działania kontynuować - mówi Wiesław Raboszuk, wicemarszałek województwa mazowieckiego. 

Pierwsza podpisana umowa dotyczy dofinansowania unijnego na zakup 15 nowoczesnych pojazdów - mowa tutaj o 242 mln zł z programu Funduszy Europejskich dla Mazowsza. Natomiast drugą umowę spółka podpisała po raz kolejny z firmą Stadler – ponownie na zakup 50 pięcioczłonowych ezt typu Flirt – w ciągu ostatnich sześciu lat na mazowieckich torach pojawiło się już 60 sztuk tego modelu. - Odbieramy od pasażerów sygnały, że te pojazdy są bardzo nowoczesne i wygodne, a mieszkańcy Mazowsza chcieliby, żeby takich pociągów było więcej. No i oczywiście my w tę stronę zmierzamy - komentuje Robert Stępień, prezes spółki Koleje Mazowieckie.  

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQ2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQ2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Obecnie pojazdy typu Flirt stanowią ponad 21 proc. całego taboru Kolei Mazowieckich. Te nowoczesne, pięcioczłonowe pociągi o wdzięcznej nazwie są w stanie pomieścić 600 pasażerów, z czego 279 na miejscach siedzących. - To dobre wiadomości dla Mazowsza i dla wszystkich pasażerów poruszających się po województwie mazowieckim - bowiem już za dwa lata odczują dużą różnicę w komforcie jazdy. Nasza firma dostarczy Kolejom Mazowieckim kolejne 50 modeli Flirt. Są to lekkie, aluminiowe zespoły trakcyjne, które wyposażone są m.in. w klimatyzację i spełniają wszelkie normy, które w tej chwili obowiązują w budowie taboru szynowego - podkreśla Arkadiusz Świerkot, członek zarządu Stadler Polska w Siedlcach. 

Na jakich trasach pojawią się nowe pojazdy? - W zasadzie na wszystkich trasach obsługujących Mazowsze. Nie będzie tutaj złych czy dobrych tras, a my będziemy starali się wymieniać ten starszy tabor na tabor nowoczesny. Zatem wszyscy mieszkańcy województwa mazowieckiego, niezależnie, czy mieszkają w Sochaczewie, Siedlcach, Mławie czy Radomiu będą mogli korzystać z nowoczesnych pociągów - zapowiada Robert Stępień. 

Jak wynika ze statystyk, każdego roku z usług Kolei Mazowieckich korzysta blisko 60 mln osób, co przekłada się na niemal 176 tys. pasażerów każdego dnia. Spółka dysponuje taborem ponad 330 pojazdów, z czego ponad połowa to nowo zakupione pociągi. Jak zapowiadają przedstawiciele Kolei Mazowieckich, to nie koniec planów inwestycyjnych. W ciągu najbliższych czterech lat spółka zyska 16 nowych dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Trwa również rozbudowa zaplecza technicznego, które jest niezbędne do utrzymania pojazdów szynowych. Mowa tu m.in. o budowie bazy utrzymaniowo-naprawczej w Radomiu.

Wartość zamówienia na 50 modeli Flirt, to ponad 3 mld zł, natomiast ok. 718 mln zł pochodzi z Krajowego Planu Odbudowy. 

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQ1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQ1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjUwIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjUwIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjUxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjUxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy