Ze wstępnych policyjnych ustaleń wynika, że kobieta otrzymała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika działu bezpieczeństwa banku w którym mławianka miała konto. Kobiecie na wyświetlaczu telefonu wyświetlił się numer biura obsługi klienta.
Mężczyzna poinformował kobietę, że jej konto jest zagrożone i powinna zainstalować antywirusa, który po zainstalowaniu przez kobietę okazał się aplikacją do zdalnej obsługi urządzenia. Nieświadoma kobieta podała oszustowi wszystkie niezbędne dane do konta łącznie z loginem i hasłami. Za jego namową wygenerowała kod BLIK a po chwili z jej konta zaczęły znikać pieniądze. Straciła wszystkie swoje oszczędności.
Policja ostrzega – aby uchronić się przed tego typu oszustwem należy stosować kilka prostych zasad – nigdy nie udostępniać danych konta bankowego, danych logowania na konto, danych karty kredytowej oraz kodu BLIK. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie zażąda od nas zainstalowania aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia lub wygenerowania kodu do płatności internetowej.
Uwaga- aby uwiarygodnić swoje działania, hakerzy podszywają się nie tylko pod pracowników banków ale także firmy kurierskie czy usługowe. Takie działanie określono mianem phishingu.