Do konkursu zgłoszono łącznie 37 projektów, które miały za zadanie poprawiać komfort nauki i pracy oraz prezentować innowacyjne pomysły na wykorzystanie technologii. Tytuł "Mazowieckiego Lidera Cyfryzacji 2025" trafił do Szkoły Podstawowej w Starym Orzechowie oraz do Zespołu Szkół Technicznych w Płocku.
Innowacje to wymóg naszych czasów
Marszałek Adam Struzik podkreślał, że łączenie tradycyjnego nauczania z nowoczesnymi narzędziami cyfrowymi to dziś konieczność.
„Nagrodziliśmy szkoły, które stawiają na innowacje i nowoczesne podejście do nauki” - mówił marszałek Adam Struzik.
Zauważył też, że dzięki cyfryzacji uczniowie mają łatwy dostęp do materiałów i mogą korzystać z interaktywnych rozwiązań, które wspierają ich naukę.
„W placówkach, które łączą tradycyjne nauczanie z cyfrowymi narzędziami, uczniowie rozwijają swoje umiejętności w sposób dostosowany do ich indywidualnych potrzeb” - dodał marszałek.
Liderzy w szkołach podstawowych
W kategorii „Cyfrowa Szkoła Podstawowa” zwyciężyła Szkoła Podstawowa im. Wandy Chotomskiej w Starym Orzechowie. Placówka zdobyła tytuł za rozwiązanie EduTech+ „Cyfrowa Przyszłość Nauczania”.
Czym jest EduTech+? To inicjatywa, która łączy interaktywne narzędzia, platformy e-learningowe i aplikacje edukacyjne.
Dzięki temu uczniowie mają dostęp do spersonalizowanych materiałów, a nauczyciele mogą monitorować postępy w czasie rzeczywistym.
Projekt wspiera kreatywność i samodzielność w nauce, co jest kluczowe w nowoczesnym środowisku edukacyjnym.
Drugie miejsce w tej kategorii zajęły ex aequo: Szkoła Podstawowa nr 94 w Warszawie i Szkoła Podstawowa w Krzynowłodze Małej. Trzecie miejsce przypadło Zespołowi Szkół Publicznych w Suchożebrach.
Cyfrowy trening i sport
W kategorii „Cyfrowa Szkoła Ponadpodstawowa” I miejsce i tytuł Lidera Cyfryzacji trafił do Zespołu Szkół Technicznych w Płocku. Szkoła została nagrodzona za projekt „Cyfrowy Trening”.
Projekt łączy edukację z profesjonalnym treningiem sportowym, wykorzystując cyfrowe narzędzia w dyscyplinach takich jak piłka nożna, piłka ręczna i wioślarstwo.
Dzięki technologiom możliwa jest m.in. personalizacja treningów, analiza techniki, monitorowanie postępów i optymalizacja regeneracji.
To kompleksowe podejście daje uczniom ZST dostęp do nowoczesnych metod treningowych, które wspierają ich rozwój zarówno sportowy, jak i edukacyjny.
Drugie miejsce w tej kategorii zajął Zespół Szkół Zawodowych w Płocku, a trzecie – Zespół Szkół im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Tłuszczu.
Wyróżnienie siedmiu placówek przez samorząd Mazowsza pokazuje, że polskie szkoły aktywnie szukają rozwiązań cyfrowych. Konkurs „Mazowiecki Lider Cyfryzacji” promuje te szkoły, które skutecznie integrują nowoczesne technologie, przygotowując tym samym uczniów do wymagań rynku pracy i codziennego życia w XXI wieku.

















Napisz komentarz
Komentarze