Zadanie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Początek opracowania projektu rozbudowy drogi powiatowej nr 2315W przyjęto na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 2313W Mława-Dębsk- Dzierzgowo, a koniec opracowania na granicy pasa drogowego z drogą wojewódzką nr 544 Brodnica-Działdowo-Mława-Przasnysz-Ostrołęka.
Roboty przy rozbudowie drogi będą polegały na wykonaniu robót przygotowawczych i rozbiórkowych, ziemnych, wzmocnieniu konstrukcji jezdni i podbudowy na szerokości zmiennej od 6,00 m do 7,00 m i całkowitej długości 4309,05 m. Szerokość pasa ruchu zmienna od 3,00 m do 3,50 m, pobocza o szerokości 1 m. Zaprojektowane jest wykonanie zjazdów indywidualnych o szerokości od 4,5 m - do 5,00 m przez chodnik z kostki betonowej, a zjazdy dojazdowe do pól z masy bitumicznej. Zjazdy publiczne o szerokości od 5,00 m - do 6 m z masy bitumicznej.
Zaprojektowane jest wykonanie chodników usytuowanych przy jezdni o szer. 2,00 m i długości całkowitej strona prawa 615,34 m, strona lewa 1181,84 m. o nawierzchni betonowej kostki brukowej. Wody opadowe i roztopowe zostaną odprowadzone do następujących odbiorników tj.:
- poza terenem zabudowy- do projektowanych rowów przydrożnych, a następnie do istniejących rowów melioracyjnych
- na terenie zabudowy w miejscowości Nieradowo- z jednego pasa ruchu i chodnika do projektowanych studzienek ściekowych z osadnikiem, a następnie przykanalikami do rowu przydrożnego. Z drugiego pasa ruchu i pobocza gruntowego przewidziano odprowadzenie wód opadowych powierzchniowo bezpośrednio do rowu przydrożnego,
- na terenie zabudowy w miejscowości Marianowo- odwodnienie powierzchniowe do projektowanego rowu przydrożnego po stronie prawej,
- na terenie zabudowy w miejscowości Szydłowo- odprowadzenie wód opadowych do projektowanych studzienek ściekowych z osadnikiem, a następnie przykanalikami do projektowanych 3 studni chłonnych.
Zaprojektowano peron i oznaczenie poziome zatrzymania autobusu P-1 7oraz oznakowanie poziome i pionowe zgodnie z projektem organizacji ruchu. Nośność nawierzchni drogi po rozbudowie wyniesie 115 kN.
Źródłami finansowania inwestycji są:
-
Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg - 8 157 466,31 zł
-
Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – 5 225 000,00 zł
-
Pomoc finansowa Gminy Szydłowo - 39 799,00 zł
-
Wkład własny Powiatu Mławskiego - 39 799,23 zł
Łączna wartość inwestycji wynosi: 13 462 064,54 zł
Umowę na dofinansowanie zadania podpisano dnia 21 grudnia 2023 r.