Powiat Mławski oraz samorządy miejskie i gminne po raz kolejny pokazują, że skuteczna współpraca lokalnych władz przynosi realne korzyści mieszkańcom. Na roboczym spotkaniu rozmawiano m.in. o kontynuacji wspólnego programu inwestycji drogowych, sytuacji mławskiego szpitala, a także o wyzwaniach związanych z transportem publicznym oraz zarządzaniem kryzysowym.
W spotkaniu uczestniczyli Starosta Mławski Witold Okumski, Wicestarosta Tomasz Chodubski i Sekretarz Powiatu Jerzy Kącki, burmistrz Mławy Piotr Jankowski, a także wójtowie wszystkich gmin powiatu. W centrum uwagi znalazł się program 250+, który w przyszłym roku zostanie przekształcony w program inwestycyjny. Dzięki wspólnej decyzji, każda gmina oraz miasto Mława będzie mogła otrzymać znacznie wyższe środki – do 350 tys. zł, a Mława nawet do 700 tys. zł. Wkład powiatu i każdej jednostki partnerskiej pozostanie równy – 50 na 50.
Drugim ważnym punktem była sytuacja szpitala w Mławie. Samorządowcy rozmawiali o możliwościach wsparcia finansowego inwestycji, m.in. Zakładu Opiekuńczo–Leczniczego. Starosta przedstawił aktualne potrzeby placówki, a gminy zapowiedziały, że rozważą formy pomocy, gdy znany będzie dokładny koszt planowanych działań.
Poruszono także temat utworzenia publicznej komunikacji zbiorowej na terenie powiatu. Pomysł spotkał się z ostrożnym zainteresowaniem – konieczne będą dalsze analizy, zwłaszcza w kontekście uruchomienia połączeń wakacyjnych. Wójtowie podkreślali, że taki system byłby dużym wsparciem dla mieszkańców mniejszych miejscowości.
Na zakończenie spotkania omówiono kwestie obrony ludności i zarządzania kryzysowego. Powiat Mławski planuje zorganizowanie specjalnego spotkania roboczego z przedstawicielami gmin w ramach nowo utworzonego wydziału zarządzania kryzysowego i spraw obronnych.
To kolejne spotkanie pokazuje, że władze lokalne – mimo różnic i różnych kompetencji – potrafią wspólnie działać na rzecz mieszkańców. Wspólne inwestycje, zdrowie i bezpieczeństwo stają się priorytetem dla całego regionu.