Podczas rozmowy oszust informuje rozmówcę o pilnej sprawie związanej np. z wnioskiem kredytowym w danym banku, którego rzekomo jest przedstawicielem. Zapewnia, że nie ma to nic wspólnego z oszustwem i zachęca do zgłoszenia sprawy na policję.
Gdy potencjalna ofiara neguje posiadanie rachunków w danym banku lub składanie wniosków o kredyt, oszuści twierdzą, że nie może być mowy o pomyłce. W celu weryfikacji proszą o podanie danych osobowych, obiecując natychmiastową weryfikację w systemach komputerowych.
Policja apeluje o ostrożność i nieufność wobec podejrzanych telefonów. Należy chronić swoje dane osobowe i nie ujawniać ich osobom trzecim. Każdy taki telefon powinien zostać zweryfikowany bezpośrednio z bankiem, w którym posiadamy rachunki lub konta, bądź z infolinią tego banku. W przypadku podejrzeń o próbę wyłudzenia danych należy niezwłocznie poinformować Policję.