Policja w Płońsku otrzymała kolejne zgłoszenie o oszustwie metodą “na BLIK”. Ofiarą przestępców padła 39-letnia mieszkanka powiatu płońskiego. Kobieta otrzymała wiadomość z konta swojej znajomej w serwisie społecznościowym. Osoba podająca się za koleżankę poprosiła ją o opłacenie zakupu przy użyciu kodu do płatności mobilnych.
- Podająca się za koleżankę pokrzywdzonej osoba poprosiła ją o opłacenie zakupu przy użyciu kodu do płatności mobilnych - informuje policja.
Swoją prośbę oszustka tłumaczyła tym, iż chwilowo taka forma płatności nie działa na jej koncie bankowym. Po podaniu kodu 39-latka otrzymała informację, że bank wstrzymał tę płatność i potrzebny jest kolejny kod. Wtedy kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustów i zadzwoniła do znajomej. Ta oświadczyła, że straciła dostęp do swojego konta w mediach społecznościowych i to nie ona prosiła o opłacenie przesyłki.
Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa, policja przypomina o kilku zasadach bezpieczeństwa. Przede wszystkim, warto potwierdzić tożsamość „znajomych", którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory - najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu, a nie oszustowi przekazujemy pieniądze.
- Sprawdź dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej. Przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzisz transakcji na swoim telefonie - przypomina policja.