Zgodnie z Uchwałą nr IX/80/2024 Rady Miasta Mława z dnia 25 listopada 2024 roku, miasto wprowadziło nowe zasady, które mają na celu uporządkowanie ewidencji psów, a także zachęcenie do odpowiedzialnego podejścia do ich posiadania.
Opłata będzie obowiązywała wszystkich właścicieli psów, ale nie dotyczy osób zwolnionych ustawowo. Zgodnie z przepisami, z opłaty zwolnione są osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności, posiadające psa asystującego, osoby powyżej 65. roku życia prowadzące samodzielne gospodarstwo domowe, a także rolnicy płacący podatek rolny, którzy mogą mieć maksymalnie dwa psy bez konieczności opłaty.
Właściciele psów, którzy zdecydują się oznakować swojego pupila chipem, będą mogli skorzystać ze zwolnienia z obowiązkowej opłaty, jednak muszą spełnić określone warunki. Aby skorzystać z tego rozwiązania, należy zgłosić psa do ewidencji w Urzędzie Miasta Mława. Właściciele psów chipowanych muszą dodatkowo wypełnić specjalne oświadczenie, które można złożyć w Kancelarii lub w pokoju nr 7 w urzędzie.
Choć niektóre osoby mogą być zwolnione z opłaty, każda osoba posiadająca psa musi zgłosić swojego pupila do ewidencji w Urzędzie Miasta Mława. Dotyczy to również właścicieli psów oznakowanych chipem. Należy pamiętać, że w przypadku braku zgłoszenia psa mogą wystąpić konsekwencje administracyjne, niezależnie od tego, czy opłata została uiszczona.
Mieszkańcy Mławy, którzy już wcześniej zgłosili swoje psy do ewidencji, a ich zwierzęta zostały oznakowane chipem, powinni udać się do Urzędu Miasta w celu złożenia stosownego oświadczenia. Tylko wówczas będą mogli skorzystać ze zwolnienia z opłaty.
Pełne informacje, wzory oświadczeń oraz treść uchwały dostępne są na stronie Urzędu Miasta Mława.