Do płońskiej komendy zgłosiła się 40-letnia warszawianka, przebywająca czasowo w jednej z miejscowości na terenie pow. płońskiego, która z konta bankowego straciła prawie 10 tys. zł.
- Z relacji kobiety wynikało, że na numer telefonu komórkowego zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika firmy zajmującej się wychwytywaniem osób, które są na "czarnej liście". Twierdził, że jedna z takich osób próbowała dokonać przelewu z konta 40-latki na kwotę 600 zł. Chwilę później do kobiety zadzwonił fałszywy pracownik banku. By zablokowanie przelewu było możliwe, polecił mieszkance Warszawy zainstalowanie na telefonie konkretnej aplikacji i postępowanie zgodnie z pojawiającymi się w niej poleceniami. 40-latka zalogowała się na swoje konto bankowe, a następnie, gdy wyświetlały jej się wskazane przez rozmówcę kwoty, potwierdzała je wygenerowanymi kodami do płatności mobilnych. Kiedy rozmowa telefoniczna nagle została przerwana, kobieta zorientowała się, że z jej konta ktoś wypłacił pieniądze w dwóch bankomatach - poinformowała kom. Kinga Drężek - Zmysłowska z płońskiej policji.
Policja apeluje o ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Nie powinno się ulegać namowom rozmówcy o zainstalowanie na swoim telefonie, tablecie czy komputerze programu czy aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia.
O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na nr alarmowy 112.