Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność turystyczną, hotelarską, restauracyjną, rozrywkową, sportową i rekreacyjną oraz kulturalną mogą liczyć na wsparcie władz Mazowsza. Samorząd województwa planuje przeznaczyć blisko 67 mln zł na bezzwrotne dotacje dla mikro i małych przedsiębiorstw, dotkniętych skutkami pandemii COVID-19. Środki pochodziłyby z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Dotacja miałaby formę bezzwrotną w przypadku utrzymania działalności i zatrudnienia przedsiębiorstwa przez okres co najmniej 3 miesięcy kalendarzowych, licząc od miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożony zostanie wniosek o wsparcie - informuje urząd marszałkowski.
- Dla wielu hoteli, restauracji, biur turystycznych czy instytucji kultury to szansa na odzyskanie płynności finansowej. Pomóc przedsiębiorcom możemy wszyscy, np. spędzając urlop w naszym regionie - zachęca wicemarszałek Wiesław Raboszuk.
Samorząd województwa przygotował specjalną kampanię promocyjną, która ma zachęcić turystów do spędzenia wakacji w naszym regionie. Kampania "Odpocznij na Mazowszu" promująca wypoczynek weekendowy i wakacyjny skierowana jest do osób aktywnych, lubiących spędzać czas z przyjaciółmi i rodziną przy dobrym, zdrowym jedzeniu. Kampania prezentuje region jako dobry kierunek zarówno na wyjazd weekendowy, jak i dłuższy wypoczynek. Promuje Mazowsze bogate w walory naturalne – przyrodnicze i krajobrazowe oraz perły dziedzictwa kulturowego i historycznego. Założeniem działań komunikacyjnych jest przekonanie turystów do doświadczania Mazowsza zmysłami w trzech obszarach: smaki, podróże, design. Kampania sygnowana jest logo regionu „Mazowsze.serce Polski”, w internecie można jej szukać pod hasztagiem #modanamazowsze.
W kampanii wykorzystane zostaną różne kanały komunikacji o zasięgu zarówno lokalnym, jak i ogólnokrajowym. Postawiono na wykorzystanie różnorodnych form i nośników reklamy, co przełoży się na widoczność kampanii i budowanie atrakcyjnego, wizerunku Marki Mazowsze. Na terenie województwa reklamy będą widoczne na tablicach wielkoformatowych i na rowerach miejskich oraz w kinach (także plenerowych i samochodowych), a także w prasie i publikacjach branżowych.