Fałszywy doradca poinformował kobietę, że ktoś próbował zaciągnąć pożyczkę na jej dane i zagroził jej oszczędnościom. W celu ochrony swoich pieniędzy, kobieta zainstalowała aplikację do zdalnej obsługi pulpitu na polecenie oszusta, który uzyskał dostęp do jej rachunku bankowego. Myśląc, że podejmuje właściwe działania, przekazała mu kod systemu płatności mobilnej, który umożliwił wypłatę 3 tysięcy złotych z bankomatu. Następnie oszust przekonał ją do złożenia wniosku kredytowego na kwotę 20 tysięcy złotych, które miały trafić na wskazany przez niego numer konta.
- Na szczęście 35-latka w porę zweryfikowała informacje przekazane przez „konsultanta” i skontaktowała się z infolinią swojego banku. W ten sposób udało jej się zablokować swój rachunek bankowy i uniknąć dalszych strat finansowych - zwraca uwagę asp. Magda Zarembska z ciechanowskiej komendy policji.
Dlatego też, należy pamiętać, że oszuści coraz częściej wykorzystują "spoofing," aby podszywać się pod pracowników banków czy innych instytucji finansowych. W takiej sytuacji należy zachować ostrożność i nigdy nie udostępniać swoich danych osobowych, ani kodów dostępu do systemów bankowych czy płatności mobilnych osobom, których nie znamy lub którym nie ufa się w pełni.