Najniższą ofertę na kwotę 4 157 400,00 zł złożyła firma S.T.I. Polska. Budżet Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynosi: 4 762 314,00 zł. Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Zakładamy, że umowa z projektantem, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w I kwartale 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej przewidywane jest na 2024 r. - informuje Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.
Zakładamy, że obwodnica powstanie w nowym śladzie DK60 jako droga klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego). Zostanie zaprojektowana po południowej stronie miejscowości. Docelowy przebieg trasy klasy GP zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej - dodała Tarnowska.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Ciechanowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Ciechanowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Jednocześnie zachowane zostaną wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju - czytamy na stronie GDDKiA.
16-kilometrowa obwodnica Ciechanowa w ciągu Drogi Krajowej nr 60 została ujęta w programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Pozostałe oferty:
4 264 656,00 zł, Multiconsult Polska,
4 599 831,00 zł, Value Engineering,
4 684 707,30 zł, konsorcjum firm: TPF (lider) TPF Getinsa Euroestudios (partner),
4 710 900,00 zł, konsorcjum firm: MPRB (lider), Mosty Kraków (partner), MP (partner),
5 029 244,00 zł, Mosty Katowice,
5 658 000,00 zł, IVIA