W tym czasie kierowcy korzystający z aplikacji Yanosik będą mogli zapoznać się z materiałami edukacyjnymi dotyczącymi konsekwencji prawnych jazdy pod wpływem alkoholu. Informacje te zostaną przedstawione w przystępnej formie quizu, który pozwoli utrwalić wiedzę na temat przepisów i zagrożeń.
Kampania "Myśl Trzeźwo" ma na celu uświadomienie kierowcom powagi sytuacji. Jazda pod wpływem alkoholu to ogromne ryzyko, nie tylko dla samego kierowcy, ale i dla innych uczestników ruchu drogowego. W 2023 roku policjanci przeprowadzili ponad 13 milionów kontroli trzeźwości, co pokazuje skalę problemu i determinację służb w walce z pijanymi kierowcami.
- Każdy kierowca prowadzący pojazd pod wpływem alkoholu jest potencjalnym zagrożeniem – przypominają organizatorzy akcji. - Jeśli planujesz zabawę sylwestrową lub karnawałową, zaplanuj bezpieczny powrót do domu.
Warto pamiętać, że alkohol utrzymuje się w organizmie przez długi czas. Jeśli masz wątpliwości, czy możesz wsiąść za kółko, zawsze możesz poprosić o badanie alkomatem w najbliższej jednostce Policji.
Oprócz aplikacji Yanosik, akcja "Myśl Trzeźwo" będzie promowana w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych. Dodatkowo, w całym kraju na ekranach LED należących do firmy Screen Network S.A. emitowany będzie spot promujący kampanię.