Radio Rekord mazowieckie mobilne Radio Rekord mazowieckie
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQ3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQ3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Firma z Warszawy wyremontuje Most 3 Maja

Firma z Warszawy wyremontuje Most 3 Maja

Remont mostu wyceniono na blisko 500 tys. zł. Ratusz zapewnia, że ruch kołowy na moście zostanie wznowiony w drugiej połowie lipca. Most 3 Maja jest zamknięty od miesiąca. Ekspertyza dotycząca jego uszkodzenia wykazała, iż doszło do wymontowania przez osobę trzecią elementu łożyska z konstrukcji mostu.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQ2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQ2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Przypomnijmy, 6 maja br. stwierdzono obniżenie wschodniej krawędzi pomostu, co objawiło się powstaniem na jezdni uskoku o zmiennej wysokości miejscowo przekraczającej 80 mm. Zniszczeniu uległo urządzenie dylatacyjne i fragment południowo-wschodniego cokołu na krańcu mostu. Stwierdzono, że przemieszczenia spowodowane są brakiem poduszki elastomerowej wchodzącej w skład południowo-wschodniego łożyska mostu. W wyniku usunięcia wkładki elastomerowej obiekt oparł się na dolnej krawędzi cokołu znajdującego się na końcu wezgłowia łuku. A następnie, po ścięciu dolnego naroża cokołu, dźwigar południowy oparł się na dolnej blasze kotwiącej łożyska, powodując zwichrowanie ustroju niosącego i uszkodzenie wszystkich łożysk. Bezpośrednią przyczyną awarii było oddziaływanie człowieka. Dla wymontowania łożyska potrzebne było oddziaływanie dużej siły działającej na boczną powierzchnię łożyska.

Likwidacja awarii polegać będzie na podniesieniu poprzecznicy wschodniej do poziomu docelowego przy pomocy pras hydraulicznych, wykonaniu stabilnego podparcia poprzecznicy umożliwiającego zabranie pras i wykonanie demontażu łożysk, napraw konstrukcji, wykonanie ciosów podłożyskowych oraz montażu nowych łożysk garnkowych o nośności 3000 kN. Wymianie zostaną poddane wszystkie łożyska na obiekcie. Środki finansowe na ten cel będą pochodziły z rezerwy budżetowej na zarządzanie kryzysowe. Przy okazji prac naprawczych zostaną także zrealizowane działania polegające na odnowieniu elewacji Mostu 3 Maja, tj. jego oczyszczenie i pomalowanie.

Władze miasta podjęły równocześnie decyzję o zmianie organizacji ruchu, która wejdzie w życie po naprawie mostu. Przejazd przez most będzie możliwy wyłącznie dla pojazdów o masie do 3,5 tony, tj. samochodów osobowych. Po moście będą mogły również przemieszczać się autobusy komunikacji miejskiej. Obecny stan techniczny mostu nie stanowi zagrożenia dla ruchu pieszego, który do momentu rozpoczęcia prac naprawczych cały czas jest dopuszczony.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQ1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQ1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjUwIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjUwIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjUxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjUxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy