Krótsza praca placówek i infolinii
W poniedziałek, 5 stycznia 2026 roku, czyli w przeddzień Święta Trzech Króli, czas pracy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zostanie skrócony. Dotyczy to nie tylko sal obsługi klientów, ale również wsparcia telefonicznego. Zarówno urzędnicy w placówkach, jak i konsultanci Centrum Kontaktu Klientów pod numerem 22 560 16 00, będą do dyspozycji interesantów wyłącznie do godziny 15.00.
Zdalne załatwianie spraw
Mimo skrócenia godzin pracy stacjonarnej, ZUS przypomina o szerokich możliwościach załatwiania spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Wiele formalności można dopełnić przez całą dobę za pośrednictwem internetu.
Przypominamy, że większość spraw można załatwić w ZUS przez portal eZUS lub aplikację mZUS, podczas e-wizyty, a także telefonicznie przez infolinię ZUS - wyjaśnia Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.
Dla osób, które preferują kontakt twarzą w twarz z pracownikiem, ale nie mogą pojawić się w urzędzie osobiście, rozwiązaniem pozostaje e-wizyta. Wideorozmowę można zarezerwować poprzez stronę internetową zus.pl, aplikację mobilną mZUS lub system mObywatel.
Wizyta bez kolejek
ZUS stawia na oszczędność czasu swoich klientów i zachęca do korzystania z systemu rezerwacji wizyt stacjonarnych. Pozwala to uniknąć niepotrzebnego oczekiwania w ogonkach, co jest szczególnie cenne w okresie okołoświątecznym.
Zachęcamy, by klienci korzystali z systemu rezerwacji wizyt w placówkach. Klient samodzielnie wybiera placówkę, dogodny termin spotkania. To przede wszystkim oszczędność czasu, szczególnie w okresie świąteczno-noworocznym kiedy zamiast czekać w kolejce w ZUS możemy ten czas spędzić z rodziną - dodaje Wojciech Ściwiarski.
Jak zarezerwować termin?
Osoby planujące wizytę po godzinie 15.00 w poniedziałek będą musiały przełożyć plany na inny dzień. Aby mieć pewność sprawnej obsługi w nowym terminie, warto zapisać się na konkretną godzinę poprzez profil eZUS (dawne PUE), telefonicznie w najbliższym oddziale lub osobiście przy stanowisku informacji ogólnej podczas poprzedniej wizyty.

















Napisz komentarz
Komentarze