Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord onair Radio Rekord onair
Reklama Mazowiecka Izba Gospodarcza - CZD Ciechanów

Płońsk. Dwie kobiety oszukane podczas zakupów

Sprzedaż przez Internet zakończyła się dla dwóch mieszkanek powiatu płońskiego stratą pieniędzy. 37-latka straciła blisko 5,5 tysiąca złotych, a 32-latka ponad 2 tysiące. Obie kobiety zostały zmanipulowane i dały się wciągnąć w dobrze przygotowane pułapki.
Płońsk. Dwie kobiety oszukane podczas zakupów

Źródło: Pixabay

Kilka dni temu do płońskich funkcjonariuszy zgłosiła się 37-letnia mieszkanka powiatu płońskiego. Jej mąż wystawił w Internecie ogłoszenie dotyczące sprzedaży komputera do samochodu. Wkrótce otrzymali wiadomość mailową rzekomo od firmy kurierskiej z prośbą o potwierdzenie przyjazdu kuriera. W mailu znajdował się link, który przekierował kobietę na stronę bankowości internetowej. 37-latka wpisała login i hasło. W trakcie logowania zadzwoniła do niej osoba, która poprosiła o podanie kodu przesłanego w wiadomości SMS, celem sfinalizowania transakcji. Gdy tylko kobieta to zrobiła, z jej konta zniknęło blisko 5 500 zł.

W podobny sposób oszukano 32-latkę z powiatu płońskiego. Kobieta sprzedawała sprzęt rehabilitacyjny. Szybko skontaktowały się z nią dwie osoby, zainteresowane zakupem dwóch różnych rzeczy. Obie deklarowały, że zamówią i opłacą kuriera, który przyjedzie odebrać paczki. Sprzedająca otrzymała wiadomości mailowe z instrukcjami i linkiem do sfinalizowania sprzedaży. Po kliknięciu w link zawarty w jednej z wiadomości trafiła na fałszywą stronę banku, gdzie podała dane do logowania. Następnie zadzwoniła do niej kobieta podająca się za pracownika banku i nakłoniła ją do potwierdzenia operacji w aplikacji mobilnej. W efekcie z konta 32-latki zniknęło ponad 2 tysiące złotych.

Policja przypomina, by nigdy nie otwierać podejrzanych linków i nie podawać kodów BLIK ani danych do logowania. Sprzedając lub kupując przez Internet, należy korzystać wyłącznie z oficjalnych formularzy danej platformy. Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie haseł czy kodów do aplikacji.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze