O tym, że w dzisiejszych czasach praktycznie niemożliwa jest sprzedaż czegokolwiek bez fotografii produktu wiedzą już chyba wszyscy. Nie wszyscy jednak wiedzą jak powinna wyglądać profesjonalna karta produktu. Jednym z jej elementów jest fotografia produktowa. Poniżej przedstawimy kilka punktów, niezbędnych w każdym sklepie internetowym.
Najczęstsze błędy w fotografiach produktowych w sklepach internetowych
Istnieje kilka podstawowych i najczęściej spotykanych błędów, które możemy zaobserwować w fotografiach produktowych w ofercie naszego sklepu internetowego. Nie zawsze są one dostrzegalne na pierwszy rzut oka, a często ich obecność może bardzo poważnie wpływać na konwersję czy zadowolenie klientów.
Słaba jakość fotografii produktów w e-sklepie
Zdjęcia źle oświetlone, niewyraźne czy też z niepoprawnymi kolorami to zmora wielu sklepów internetowych. Powoduje to bardzo niską atrakcyjność oferty na tle konkurencji a także wysoki poziom niezadowolenia klientów, którzy zdecydowali się zaryzykować i dokonać zakupu. W końcu kto będzie zadowolony jeśli otrzyma na przykład ubranie w zupełnie innym kolorze niż widział na fotografii produktowej?
Małe zdjęcia w dobie dużych wyświetlaczy
Za małe na dzisiejsze standardy fotografie produktowe to również duży problem wielu sklepów internetowych. Ekrany naszych komputerów są coraz większe. Również smartfony posiadają wyświetlacze o większej niż kiedykolwiek rozdzielczości. Z tych powodów rosną również wymagania dotyczące fotografii produktów. Te ze zbyt małą rozdzielczością będą nieczytelne na współczesnych urządzeniach.
Tylko jedna fotografia produktowa? To za mało!
To również książkowy przykład złej karty przedmiotu w sklepie internetowym. Nawet najlepsza fotografia produktowa nie jest w stanie pokazać wszystkich detali prezentowanej oferty. Kupujący w dzisiejszych czasach chcą dokładnie przyjrzeć się rzeczy, którą kupują. Nawet z pozoru proste przedmioty notują wyższy stopień konwersji gdy posiadają wiele szczegółowych fotografii produktu.
Jakie cechy powinna spełniać profesjonalna fotografia produktowa do sklepu internetowego?
Oczywiście przeciwne do wyżej wymienionych przykładów. Stale powinniśmy dążyć do ulepszania naszej oferty co z pewnością wpłynie na ruch w naszym e-sklepie. Warto zaplanować sobie rutynowe przeglądanie wszystkich ofert w naszym sklepie internetowym w celu wyłapania ewentualnych nieprawidłowości. Każdą ofertę możemy więc sprawdzić według poniższych kryteriów:
- każdy przedmiot w naszym sklepie internetowym powinien mieć wyraźną fotografię produktową jako miniaturkę. Upewnijmy się, że przedmiot na zdjęciu jest odpowiednio duży i czytelny. Jaką fotografię produktu wybrać na miniaturkę? Najlepiej jedno z ogólnych zdjęć. Bardzo popularne jest ujęcie lekko z góry pod skosem.
- fotografie produktowe w naszym sklepie powinny być spójne. Nie ma tu miejsca na zdjęcia zrobione w różny sposób, z różnym oświetleniem czy ułożeniem produktu. Takie fotografie produktów mogą drażnić kupujących a także sprawiać wrażenie braku profesjonalizmu.
- każda fotografia produktowa musi być duża, szczegółowa oraz czytelna. Zapomnijmy o zdjęciach z poprzedniej epoki, wielkości znaczków pocztowych.
- produkt musi wyglądać dokładnie tak jak w rzeczywistości. Fotografia produktowa powinna być możliwie atrakcyjna ale zawsze nieprzekłamana.
Więcej przykładów na naszym blogu o fotografii produktowej: https://www.fotographia.pl/czy-twoj-e-sklep-ma-poprawne-fotografie-produktow/