Nowe pociągi zostaną wdrożone do eksploatacji od nowej edycji rozkładu jazdy pociągów KM, tj. od 13 grudnia tego roku, i będą woziły pasażerów na trasie Łowicz – Warszawa – Celestynów. Sześć pojazdów z pierwszego zamówienia już obsługuje trasę Warszawa – Działdowo. Aktualnie Koleje Mazowieckie posiadają już 15 z 30 zamówionych jednostek. W kolejnych tygodniach planowane jest przekazanie przewoźnikowi pozostałych 3 pojazdów. W trzeciej transzy umowy przekazanych zostanie kolejnych 12 EZT FLIRT, które będą obsługiwać trasy Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki. Jak zaznaczają Koleje Mazowieckie, wszystkie pojazdy powstają w siedleckim zakładzie firmy Stadler na Mazowszu przy zaangażowaniu lokalnych pracowników i udziale lokalnych dostawców. Aby podkreślić ten fakt, składy zostały opatrzone znakiem „FLIRT – wyprodukowano na Mazowszu”.
Pojazdy FLIRT KM to elektryczne zespoły trakcyjne najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne, z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi osiągają prędkość 160 km/h. Posiadają wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami ułatwiającą wejście na pokład, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED.