Na wystawie będzie można zobaczyć 100 oryginalnych, kolorowych odbitek drzeworytów z 1960 roku, które Dali stworzył w latach 1951 – 1960 na zlecenie hiszpańskiego rządu z okazji 700-lecia urodzin Dantego. Współpraca ta wywołała skandal na skalę europejską, gdyż rząd włoski postrzegał Salvadora jako obrazoburcę, bluźniercę, heretyka, który niegodny jest ilustrowania dzieła uznawanego we Włoszech za święte. Hiszpanie wycofali się z umowy, a Dalemu, ku naszej wielkiej radości, zrealizował projekt francuski wydawca - Joseph Forêt.
Piekło, Czyściec, Niebo – 100 pieśni Dantego w 100 wizjach Dalego – tego nie możecie przegapić.
Historia pracy Salvadora Dalí nad „Boską Komedią” Dantego Alighieri to fascynująca opowieść splatająca sztukę, politykę i literaturę. Wybór Dalego do tego projektu od początku był kontrowersyjny. Jego hiszpańska narodowość i przeszłe odrzucenie religii sprawiały, że wydawał się niekonwencjonalnym wyborem do ilustrowania dzieła, które jest głęboko zakorzenione w kulturze włoskiej i katolicyzmie. Mimo to, Dalí był bardzo entuzjastyczny wobec projektu i głęboko zaangażował się w jego realizację.
Niezrażony Dalí, który był zafascynowany dziełem Dantego i już znacznie posunął się w projekcie, szukał innych środków, aby zrealizować swoją wizję. Zwrócił się do francuskiego wydawcy, Josepha Forêta, i jego firmy, Éditions d’Art Les Heures Claires. Wydawca zgodził się podjąć projekt.
W okresie między 1951 a 1960 rokiem, Dalí wykonał ponad 100 akwarel (każda z nich ilustrująca jedną pieśń), które posłużyły jako podstawa do wspólnej pracy z wydawcą nad serią drzeworytów przeznaczonych do publikacji. Te dzieła, eksplorujące mity i elementy narracji Dantego, są uważane za jedne z najbardziej kreatywnych prac Dalego. Żywo przedstawiają podróż Dantego przez Piekło, Czyściec i Raj, łącząc surrealistyczną wyobraźnię Dalego z epicką narracją Dantego.
Projekt ten nie tylko podkreśla wyjątkowy talent i wyobraźnię Dalego, ale także odzwierciedla złożoną grę sztuki, tożsamości narodowej i religii. Interpretacja „Boskiej Komedii” przez Dalego pozostaje znaczącym i intrygującym rozdziałem w historii sztuki.