Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord onair Radio Rekord onair
Reklama Mazowiecka Izba Gospodarcza - CZD Ciechanów

Rezerwacja wizyt w ZUS. Wygoda, oszczędność czasu i większy komfort dla klientów

Sprawę w ZUS można załatwić od ręki, bez kolejki. Zakład Ubezpieczeń Społecznych od stycznia rozszerza usługę rezerwacji wizyt w swoich placówkach i zachęca klientów do kontaktu online.
Rezerwacja wizyt w ZUS. Wygoda, oszczędność czasu i większy komfort dla klientów

Źródło: ZUS

Rezerwacja wizyt w ZUS to rozwiązanie dostępne od ponad 10 lat. Przez ten czas liczba osób, które z wyprzedzeniem umawiają się na wizyty, stale rośnie. W ten sposób można skorzystać z porady specjalistów bez czekania do stanowiska obsługi.

– Zachęcamy, by klienci korzystali z systemu rezerwacji wizyt w placówkach i by taki sposób obsługi stał się regułą. Klient samodzielnie wybiera placówkę, dogodny termin spotkania, co pozwala mu lepiej zaplanować dzień. Dlatego zdecydowaliśmy się promować tę usługę we wszystkich naszych placówkach i od stycznia 2026 roku będziemy systematycznie zwiększać wykorzystanie wizyt rezerwowanych – mówi dyrektor Departamentu Relacji z Klientami Magdalena Mazur-Wolak.

Jakie są zalety rezerwacji wizyt

– Klienci korzystający z takich rozwiązań podkreślają, że to oszczędność czasu, ponadto nie muszą przebywać w zatłoczonych miejscach. Dla wielu osób – zwłaszcza starszych lub ze szczególnymi potrzebami –oczekiwanie w kolejce bywa uciążliwe – wyjaśnia Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.


Działania promujące usługę rezerwacji były prowadzone pilotażowo w kilku jednostkach w Polsce. W Poznaniu i Wałbrzychu już ponad 90 procent klientów przychodzi do ZUS wyłącznie po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty.


 

Korzyści z rezerwacji wizyt są następujące:

- spersonalizowana obsługa –doradca może się przygotować do obsługi klienta i ma dla niego czas;

- możliwość ustalenia dogodnego terminu wizyty;

- przewidywalny czas oczekiwania na obsługę;

- jasne informacje o terminie i miejscu wizyty;


 

Jak można się umówić na wizytę w placówce w ZUS

Obecnie wizytę stacjonarną w ZUS można zarezerwować:

- przez swój profil na PUE/eZUS;

- telefonicznie w najbliższym oddziale ZUS (numery są podane na stronie zus.pl w zakładce „Zarezerwuj wizytę” -> „Wizyta w placówce”;

- podczas wizyty w placówce ZUS, np. na stanowisku Informacji ogólnej/Dziennika podawczego lub na stanowisku komputerowym dla klientów.


 

Ponadto klienci mogą skorzystać z e-wizyty, czyli konsultacji on-line ze specjalistą. E-wizytę można zarezerwować:

- na stronie zus.pl w zakładce „Zarezerwuj wizytę” -> „E-wizyta”;

- w aplikacji mZUS;

- w aplikacji mObywatel.


– Większość spraw można załatwić w ZUS przez portal eZUS lub aplikację mZUS, podczas e-wizyty, a także telefonicznie przez infolinię ZUS. Katalog usług dostępnych w kanałach zdalnych jest stale rozwijany, niemniej jednak nie zapominamy o klientach, którzy wybierają osobisty kontakt z pracownikiem ZUS. Wtedy zachęcamy do umówienia wizyt w wybranej placówce i w wybranym terminie – dodaje rzecznik.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama