
Co dokładnie zrobiono?
Prace objęły fragment trasy o długości 999 metrów. Nie była to jednak tylko wymiana nawierzchni. Zakres robót był znacznie szerszy i obejmował przede wszystkim solidne przygotowanie podbudowy.
W ramach zadania wykonawca najpierw musiał precyzyjnie odtworzyć trasę drogi i wyznaczyć punkty wysokościowe. Konieczne było także wykonanie nowych nasypów oraz przygotowanie tzw. koryta (na głębokość 20 cm) pod przyszłą konstrukcję jezdni.
Nowa, solidna konstrukcja
Na przygotowanym gruncie ułożono dwie nowe warstwy konstrukcyjne, każda o grubości 20 cm. Pierwsza to podbudowa ze specjalnej mieszanki kruszyw stabilizowanej mechanicznie , a druga to już właściwa warstwa nawierzchni.
Oprócz samej jezdni, roboty objęły także elementy poprawiające bezpieczeństwo i odwodnienie. Kluczowe było oczyszczenie przydrożnych rowów z namułu (usunięto warstwę o grubości 20 cm) i ich odpowiednie wyprofilowanie. Dodatkowo uzupełniono i zagęszczono zaniżone pobocza przy użyciu pospółki.
Kto i za ile?
Całkowity koszt inwestycji zamknął się w kwocie 483 011,04 zł. Finansowanie zostało podzielone niemal po równo. Powiat Mławski przeznaczył na ten cel 241 506,04 zł , a Samorząd Województwa Mazowieckiego dołożył 241 505,00 zł. Zadanie było współfinansowane ze środków samorządu Mazowsza.
Prace na odcinku Dębsk-Kitki-Szumsk wykonała firma GUTBRUK inż. Tomasz Gutowski z miejscowości Kaki-Mroczki (gmina Krzynowłoga Mała). Zakończenie przebudowy oznacza dla mieszkańców i kierowców poprawę komfortu podróżowania i bezpieczeństwa na tej lokalnej trasie.





Napisz komentarz
Komentarze