Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord onair Radio Rekord onair
Reklama Czarno Białe sprzątanie profesjonalne

Oszustwo „na pracownika banku” znów uderza w Przasnyszu – dwie kobiety straciły 70 tysięcy złotych

Tylko w dwa dni oszuści wyłudzili od mieszkanek powiatu przasnyskiego łącznie 70 tysięcy złotych. Podszywając się pod pracowników banku, w perfidny sposób zmanipulowali swoje ofiary. Policja ostrzega: to nie koniec – bądź czujny i nie daj się nabrać!
10286

W Przasnyszu po raz kolejny doszło do oszustw metodą „na pracownika banku”. Ofiarami padły dwie kobiety, które – w dobrej wierze i pod presją czasu – przekazały oszustom łącznie aż 70 tysięcy złotych. Policja apeluje o ostrożność i przypomina podstawowe zasady bezpieczeństwa w kontaktach telefonicznych z rzekomymi konsultantami bankowymi.

Do pierwszego incydentu doszło we wtorek, 16 lipca. 39-letnia mieszkanka powiatu przasnyskiego odebrała telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik banku. Twierdził, że na jej koncie pojawiły się niepokojące transakcje i może to oznaczać próbę kradzieży środków. Aby „uratować pieniądze”, kobieta miała przelać 20 000 zł na tzw. bezpieczne konto.

Zaledwie dzień później, w środę 17 lipca, podobny schemat oszustwa powtórzył się w Przasnyszu. 48-letnia kobieta usłyszała przez telefon, że ktoś zaciągnął kredyt na jej dane. Oszust, podszywając się pod konsultanta bankowego, twierdził, że sprawa jest poważna i dotyczy także nieuczciwego pracownika placówki. Aby uniknąć „dalszych strat”, kobieta wypłaciła z banku 50 000 zł i – zgodnie z instrukcjami – przelała je na wskazany rachunek.

Policjanci przypominają, że żadna instytucja finansowa nigdy nie poprosi o przelanie pieniędzy na inne konto w celu ich ochrony. Tego rodzaju prośby powinny być natychmiastowym sygnałem ostrzegawczym. W przypadku wątpliwości warto samodzielnie skontaktować się z bankiem, dzwoniąc na oficjalny numer infolinii lub odwiedzając placówkę osobiście.

Jak się chronić przed oszustwem „na pracownika banku”?

  • Zakończ rozmowę i nie podejmuj pochopnych decyzji.
  • Nigdy nie przekazuj danych do logowania ani nie instaluj dodatkowych aplikacji.
  • Nie wypłacaj gotówki i nie dokonuj przelewów na „techniczne” konta.
  • Konsultuj wątpliwości z bliskimi – to często pomaga przełamać oszustwa oparte na emocjach.
  • Zgłaszaj podejrzane telefony policji.

Zdarzenia z ostatnich dni pokazują, że przestępcy nie mają skrupułów, a ich metody stają się coraz bardziej wyrafinowane. Warto mówić o tym głośno i dzielić się wiedzą, by zapobiec kolejnym tragediom finansowym.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaAnuluj długi
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat